روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد

روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد

۱۲ مطلب در آبان ۱۳۹۳ ثبت شده است

دومین جلسه کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزش همگانی استان یزد به میزبانی جمعیت هلال احمر استان یزد برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد / این کارگروه که با محوریت طرح تهیه نقشه عملیاتی امداد و نجات شهر یزد به منظور ایجاد وحدت رویه در بین سازمانهای عملیاتی امداد و نجات در بحران های احتمالی ، با حضور مدیر عامل جمعیت هلال احمر و رئیس کارگروه امداد و نجات استان آقای دکتر حمید پارسائیان  و مدیرکل مدیریت بحران استانداری جناب آقای مهندس امامی در محل جمعیت هلال احمر برگزار گردید .

در این کارگروه موضوعاتی از قبیل ساماندهی مانورهای امداد و نجات در ادارات ، لزوم آموزش تمام اعضای کارگروه ، تشکیل کمیته آموزش و ارائه لیست مانورهای مورد نیاز ادارات مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

شایان به ذکر است کارگروه تخصصی امداد و نجات وآموزش همگانی استان یزد در راستای مدیریت فعالیت های امداد و نجات به منظور وحدت هر چه بیشتر ادارات استان هر ماه یکبار تشکیل می گردد .





  • روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد

دوره امداد و کمک های اولیه و اطفاء حریق ویژه مددجویان کانون اصلاح و تربیت  توسط جمعیت هلال احمر شهرستان یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ، با توچه به لزوم آموزش مددجویان کانون اصلاح و تربیت با اصول کمکهای اولیه و اطفاء حریق ، با همکاری اداره کل زندانهای استان یزد ، یک دوره کمکهای اولیه و اطفاء حریق در محل کانون اصلاح و تربیت شهرستان یزد برگزار گردید .

آقای زارع سروی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان یزد هدف از برگزاری این دوره را آشنایی مددجویان با کمک های اولیه و اطفاء حریق دانست و افزود فراگیران بعد از این آموزشها بتوانند در صورت بروز حادثه با خود امدادی پاسخگوی حوادث احتمالی باشند .

 

  • روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد

امدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان ابرکوه کاروان راهیان نور دانش آموزی را همراهی نمودند.

 به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ، امدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان ابرکوه در قالب 6 تیم  کاروان راهیان نور دانش آموزی را جهت اعزام به اردوی مناطق جنگی همراهی  و به ارائه خدمات امدادی پرداختند .




  • روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد

تیم های امداد و نجات روستائی با حضور بخشدار مرکزی و رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ابرکوه و کارشناسان معاونت امداد و نجات استان تشکیل گردید.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد،  با توجه به دستورالعمل اخیر سازمان امداد و نجات و با هماهنگی قبلی با فرمانداری و بخشداری مرکزی شهرستان  ابرکوه  18 تیم امداد و نجات روستائی در روستاهای بخش مرکزی این شهرستان تشکیل گردید و اولین جلسه توجیهی آن با حضور بخشدار مرکزی ، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان و کارشناسان امداد و نجات استان برگزار گردید

شایان به ذکر است در این جلسه لزوم تشکیل تیمهای امداد و نجات روستائی و اهداف آن تشریح شد.



  • روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت : 13 تیم عملیاتی  در قالب39 امدادگر

برای پوشش امدادی تاسوعا و عاشورای حسینی  در مرکز استان  و شهرستان های اطراف حضور داشتند .

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد / دکتر حمید پارسائیان  با اشاره به اینکه روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی ،  حسینیه ایران (استان یزد)  با حضور گسترده عموم مردم از سراسر کشور  بسیار شلوغ است ، بیان کرد : 13 تیم عملیاتی در قالب 39 امدادگر با همراه داشتن تجهیزات کامل امدادی (ست نجات ، آمبولانس تانکرهای آب و شربت ) در سطح استان  و شهرستان های اطراف برای ارائه خدمات به عزاداران حسینی حضور داشتند .

پارسائیان افزود : علاوه بر نیروهای امدادی ،  داوطلبان هم در این 2 روز در سطح شهر مستقر شدند و با همت پزشکان و پیراپزشکان در بعضی از مساجد و حسینیه ها و تکایا به ارائه خدماتی همچون گرفتن قند خون و فشار خون  پرداختند .

  • روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ؛ سید جواد میرحسینی معاونت امداد و نجات  جمعیت هلال احمر استان ، با اشاره به پوشش امدادی به 27 نفر در 12 عملیات موفقیت آمیز درهفته ای که گذشت، گفت: در این مدت 12 عملیات امدادی در سطح استان انجام شده است که تمامی این عملیات ها توسط امدادگران با موفقیت انجام شده است .

وی گفت : در حوادث به وقوع پیوسته در هفته گذشته، بیش از 27 نفر دچار حادثه شدند که همه  آنها از خدمات امدادی بهره مند شدند.

میرحسینی افزود :  10 نفر از این مصدومین از درمان سرپایی استفاده کردند و 1 نفر به مراکز درمانی انتقال پیدا کردند و 2 نفر نیز فوت نمودند. وی در ادامه گفت : تعداد 89 نفر از امدادگران و نجاتگران با استفاده از 12  دستگاه آمبولانس و خودرو نجات در این عملیات ها استفاده شد.

  • روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد، عوامل امدادی این جمعیت ضمن حضور در آئین تشییع و تدفین پیکر پاک دو شهید گمنام، این مراسم را پوشش امدادی نمودند.

آئین تشییع و تدفین پیکر پاک دو شهید گمنام سالهای دفاع مقدس از سپاه سابق ناحیه مهریز تا داشگاه آزاد مهریز برگزار گردید. سپس پیکر این عزیزان در محل قطعه شهدا دانشگاه آزاد مهریز به خاک سپرده شدند.

گفتنی است در این مراسم معنوی و با شکوه امدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان مهریز  حضور داشتند. همچنین این مراسم با 3 اکیپ امدادی تحت پوشش قرار گرفت.





  • روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد

معاونت جوانان جمعیت هلال‌احمر استان یزد گفت: با آغاز ماه محرم هیئت حضرت علی‌اکبر(ع) جوانان، تیم های سحاب و کانونهای دانشجویی  این جمعیت با اجرای برنامه‌ هایی متفاوت به سوگ اباعبدالله(ع) نشست.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ، حامد صدیقی اظهار کرد: با آغاز ماه محرم هیئت حضرت علی‌اکبر(ع) جوانان این جمعیت با برنامه‌ریزی و اجرای ویژه‌ برنامه‌هایی به سوگ اباعبدالله(ع) نشست.

معاونت جوانان جمعیت هلال‌احمر استان یزد ادامه داد: اعضای جوان این جمعیت پیش از ثبت رسمی هیئت حضرت علی‌اکبر(ع) نیز در مناسبت‌ها به برگزاری برنامه‌های گوناگون می‌پرداخت، اما با ثبت آن فعالیت این هیئت به شکل بهتر ساماندهی شد.

صدیقی عنوان کرد: تیم های سحاب با توجه به شلوغ بودن اماکن مذهبی و هیئت های استان یزددر ایام و لیالی عزاداری نسبت به راهنمایی و امدادرسانی به عزاداران اقدام میکنند.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به حجم بالای مسافرین مناسبتی که جهت بازدید و شرکت در مراسم سالار شهیدان در استان یزد حضور پیدا می کنند این امر پیش بینی شده است  

معاونت جوانان جمعیت هلال‌احمر استان یزد یادآور شد: اجرای برنامه‌های فرهنگی نظیر سخنرانی،برگزاری نمایشگاه و برگزاری مسابقات، توزیع کتب عاشورایی ، لوح فشرده مشک زخمی و دیگر محصولات فرهنگی  از جمله فعالیت‌های این هیئت در ماه محرم است که در آن سلسله موضوعات عاشورایی و مرتبط با اهداف جمعیت هلال‌احمر همچون بشردوستی، تسکین آلام بشری، صلح و دوستی و احترام به انسان‌ها در عاشورا تبیین می‌شود.

صدیقی بیان کرد: همچنین با همکاری دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت همه روزه در بین جوانان مسابقه پیامکی و کتبی در دهه اول محرم در حال برگزاریست

معاونت جوانان جمعیت هلال‌احمر استان یزد تصریح کرد: در این دهه توسط کانون های دانشجویی هلال احمر دانشگاههای استان با بهره گیری از اعضا پرشور نسبت به برگزاری جلسات عزاداری ، برگزاری مسابقات و فضاسازی محیطی صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: آشنایی هر چه بیشتر و خو گرفتن جوانان با اهداف متعالی عاشورا و اهل‌بیت(ع) در مشکلات و بحران‌هایی که دشمنان در مسیر حرکت اسلام قرار دادند و نیز حفظ ارتباط آنها با سیره ائمه اطهار (ع) از اهدافی است که در اجرای این برنامه‌ها مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

صدیقی در پایان اضافه کرد: امید است برگزاری چنین برنامه‌هایی زمینه را برای درک هر چه بیشتر اهداف امام حسین(ع) فراهم کند.

  • روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: ۱۳ تیم عملیاتی با ۳۹ امدادگر در روزهای تاسوعا و عاشورا به عزاداران حسینی خدمات ارائه دادند .

به گزارش اداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر به نقل از ایرنا، حمید پارسائیان افزود: این خدمات شامل ارسال ست نجات ، آمبولانس و تانکرهای آب و شربت در استان بود.
وی اضافه کرد: علاوه بر نیروهای امدادی ، داوطلبان هلال احمر نیز در یزد و شهرستان ها مستقر و با همکاری پزشکان و پیراپزشکان در مساجد و حسینیه ها به ارائه خدماتی همچون گرفتن قند خون و فشار خون پرداختند .
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد همچنین از اعزام کاروان های نیکوکاری به مناطق مختلف روستایی خبر داد.
پارسائیان گفت: در این مدت ۱۵ تیم با حضور داوطلبان و امدادگران برای ارائه خدمات مختلف در سطح استان وظایف محوله را انجام داده اند .
وی افزود: کاروان های نیکوکاری کمک های مردم و خیرین را در اولین فرصت در زمینه های مختلف به مردم و نیازمندان تقدیم می کنند.

  • روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد
عباس باغی عضو جوانان هلال احمر استان یزد توانست با حضور در مسابقات برترین های جوانان کشور مدال طلای پرش سه گام را کسب کند.

slider varzeshi

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ، عباس باغی، عضو جوان جمعیت هلال احمر استان یزد با حضور در مسابقات برترین های جوانان کشور با مربیگری محمدحسین زارع توانست مدال طلای پرش سه گام را کسب کند.

لازم به ذکر است این مسابقات که در استان قم برگزار شد عباس باغی توانست شانزدهمین مدال قهرمانی خود را کسب نماید.

  • روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد