روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد

روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد

۶ مطلب در مهر ۱۳۹۳ ثبت شده است

از سال ۱۹۸۹ میلادی، دومین چهارشنبه ماه اکتبر هرسال، به عنوان روز جهانی کاهش اثرات بلایای طبیعی نامگذاری شده‌است. در کشور ایران نیز، هفته‌ای به همین عنوان وجود دارد که آغاز این هفته، همان روز جهانی می‌باشد

بلایای طبیعی دارای انواع گوناگونی است. زلزله، سیل، طوفان، گردباد، سونامی، تگرگ، بهمن، رعد و برق، تغییرات شدید درجه حرارت، خشکسالی و آتشفشان نمونه‌هایی از بلایای طبیعی هستند.

سیدجواد میرحسینی معاون امداد و نجات  جمعیت هلال احمر استان یزد برنامه های هفته کاهش اثرات بلای طبیعی را تشریح نمود.

به گزارش  روابط عمومی جمعیت هلال احم استان یزد: سید جواد میرحسینی   با اشاره به هفته کاهش بلایای طبیعی  اظهار داشت: فعالیت های  هفته ملی کاهش اثرات بلایای طبیعی با همکاری اداره کل مدیریت بحران استان و اعضاء کارگروه امداد و نجات انجام گرفت.

سیدجواد میرحسینی اظهار داشت: از 17 تا 25 مهر ماه جاری به عنوان هفته ملی کاهش اثرات بلایای طبیعی نامگذاری شده که در این هفته برنامه‌‌های ویژه‌ای در سطح استان به اجرا درآمد.

وی تصریح کرد: هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی فرصت بسیار مناسبی است تا در سطحی گسترده و عمومی توان و آمادگی دستگاه‌های اجرایی استانی برای مقابله با بحران‌های طبیعی محک زده شود.

وی اهم فعالیت های انجام شده حوزه معاونت امداد و نجات در هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی 93 جمعیت هلال احمر استان یزد  را به شرح ذیل اعلام نمود:

1-      برگزاری جلسه توجیهی عملیاتی تشکیل تیمهای امداد و نجات روستائی در شهرستانهای اردکان-میبد-خاتم با حضور فرماندار-بخشداران و دهیاران

2-      برگزاری جلسه کارگروه امداد و نجات استانی با حضور کلیه اعضا

3-      برگزاری مانورهای امداد و نجات تخصصی در شرایط واقعی

-        مانور نجات از ارتفاع شهرستان اردکان

-        مانور تخلیه و اسکان اضطراری در شهرستانهای میبد و مهریز

-        مانور امداد و نجات جاده ای شهرستان مهریز

-        مانور جستجو و نجات در کوهستان شهرستان تفت

4-      تجلیل از نجاتگران پایگاه جاده ای شهرستان میبد

5-      حضور و شرکت فعال در مانور و نمایشگاه تجهیزات امداد و نجات مدیریت بحران استانداری در محل خلدبرین

6-       برپائی نمایشگاه تجهیزات امدادی و ایمنی در شهرستان اردکان

7-      تجهیز  اتاق عملیات شهرستان خاتم

  • روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد

در اخرین روز از هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی کاروان سلامت با حضور پزشک و پرستار به روستای هفتهر از توابع بفروییه اعزام وبه مداوای اهالی ان روستا پرداختند در این برنامه که با همکاری بسیج جامعه پزشکی میبد و توسط داوطلبان هلال احمر میبد برگزار گردید .

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد /  کمال بناء بفروئی اظهار نمود : تعداد 220نفر از اهالی روستای هفتهر توسط پزشک داوطلب هلال احمر مداوا و داروی مورد نیاز در محل تحویل گرفتند . اهدای تعداد 30 سبد کالا شامل نان خشک ، برنج ،ماکارونی ، روغن و غیره از دیگر برنامه های این کاروان بود. لازم به ذکر است کلیه خدمات ارایه شده در این برنامه رایگان و هزینه بسته های حمایتی و دارو توسط خیرین پرداخت گردیده است .


  • روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد

به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی مراسم تجلیل از نجاتگران پست امداد جاده ای شهرستان میبد برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد /  مراسم تجلیل از نجاتگران پست امداد جاده ای شهرستان میبد  با حضور مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد ، فرماندار شهرستان میبد ، رئیس شعبه شهرستان میبد و اعضاء  شورای اجرایی شهرستان به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی در محل جمعیت هلال احمر شهرستان میبد برگزار شد
بنابراین گزارش در این مراسم ضمن تقدیر از نجاتگران پست امداد جاده ای  از کارکنان این شعبه میبد هم با  اهداء لوح سپاس و هدیه تقدیر به عمل آمد




  • روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان میبد  گفت: همزمان با هفته ایمنی دربرابرزلزله وکاهش اثرات بلایای طبیعی  مانور زلزله در مدرسه راهنمایی رشید الدین میبدی شهرستان میبد برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد، کمال بنا بفروئی، افزود: با توجه به ضرورت پیشگیری در حوادث و بلایا و ایجادآمادگی لازم برای مقابله با آنها، به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی ، مانور زلزله  با همکاری تمامی اعضای مدیریت بحران شهرستان میبد انجام شد .

وی هدف از برگزاری مانورها را ارائه آموزش لازم به عموم مردم و دانش آموزان  وایجاد  آمادگی و افزایش توان امدادی و هماهنگی های لازم بیان کرد و افزود: پیشگیری وآموزش های صحیح یکی از مهمترین راه های کاهش تلفات وآسیب ها در حوادث ناخواسته و طبیعی است و  در خصوص حوادثی نظیر زلزله  و همچنین چگونگی اسکان ، انجام مانور های آموزشی ضروری است و در این ارتباط  پس از ارائه آموزشهای اولیه به دانش آموزان پیش از برگزاری مانور  به دانش آموزان آموزش های لازم داده شد و این سناریو برگزار گردید و همچنین در حین اجرای مانور اطفاء حریق و رعایت نکات ایمنی مد نظر قرار گرفت.






  • روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد

همزمان با هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی نمایشگاه توانمندی های امدادی جمعیت هلال احمر اردکان توسط نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد /  در آئین گشایش این نمایشگاه، محمدرضا تابش، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران را در زمره یکی از جمعیت های برتر دنیا معرفی کرد و افزود: از تدبیر ریاست عالی جمعیت در امر برنامه ریزی بلندمدت برای دستیابی به اهداف انسان دوستانه هلال احمر و نیل به راهبردهای نوین مدیریت بحران تقدیر کرد.
وی  با اشاره به  نگاه ویژه مجلس شورای اسلامی  به جمعیت هلال احمر،یادآور شد: امیدواریم تمامی مراکز استان ها تا پایان سال از یک بالگرد امدادی برخوردار شوند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی  در ادامه با اشاره به وسعت و پراکندگی شهرستان اردکان عنایت مضاعف متصدیان امر را در تجهیز پایگاههای نجات بین شهری به ویژه دو پایگاه جدید در محورهای اردکان- خرانق و اردکان- چوپانان به خودروی نجات و وسایل مدرن امدادی خواستار شد.
وی با تقدیر از حضور پررنگ جمعیت هلال احمر اردکان در برنامه ها و تشکر از تلاش بی وقفه و خستگی ناپذیر امدادگران اردکانی در پوشش حوادث جاده ای، اهمیت آموزش های امدادی را یادآور شد و خاطرنشان کرد:  مردم می خواهیم با فراگیری این آموزش ها در کاهش آمار تلفات ناشی از حوادث سهیم شوند وزمینه های لازم  برای تشویق امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر به فراگیری آموزشهای تخصصی در حوزه امداد و نجات فراهم شود.
گفتنی است در مراسم افتتاح نمایشگاه توانمندی های هلال احمر؛ فرماندار، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر اردکان نیز حضور داشتند. این نمایشگاه به مدت یک هفته در محل ساختمان سابق آتش نشانی  (جنب شهرداری) برای بازدید عموم برپا خواهد بود
  • روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد  در پیامی، فرا رسیدن روز خانواده و تکریم بازنشستگان را تبریک گفت.




به گزارش روابط‌عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ، دکتر حمید پارسائیان  در این پیام ضمن گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان خطاب به خانواده بزرگ هلال احمر گفت: نقش خانواده به عنوان اثرگذارترین نهاد تربیتی در پرورش و تربیت سرمایه‌های انسانی که از بزرگترین پشتوانه‌های توسعه و تعالی هر کشوری به شمار می‌آید، از چنان اهمیتی برخوردار می‌باشد که سلامت و صلابت هر جامعه‌ای مرهون وجود خانواده‌های سالم، عفیف و با تقوا است.

توجه عمیق اسلام و قرآن به خانواده و تأکیدات فراوان روایی پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصوم(ع) در اهمیت تربیت خانوادگی که از آن تعبیر به فضایل انتسابی می‌شود، در کنار مکارم اخلاقی اکتسابی، افراد را از نخستین کانون تا گسترده‌ترین سطح جامعه ملزم به رعایت آداب و رسومی می‌نماید که تحت لوای آن، انسان‌ها در جامعه با امنیت خاطر زندگی می‌کنند.

اینجانب با تبریک روز خانواده به خانواده‌های محترم همکاران، امیدوارم همه خانواده‌های ایرانی در سایه خداوند منان پیروز و سرافراز باشند.

همچنین مصادف شدن این روز با تکریم و بزرگداشت بازنشستگان، مناسبت میمون دیگری است. عرصه‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی این مرز و بوم مدیون مردان و زنانی است که سالیان متمادی و روزهای پر نشاط جوانی را صرف پیشرفت ایران و ایرانی کرده‌اند. تجلیل از زحمات این سرمایه‌های گران سنگ و تکریم از مقام بازنشستگان را بر خود واجب دانسته و از خداوند توفیق خدمت می‌طلبم تا راه پر افتخار این خادمان دیرین را ادامه دهم.

 

  • روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد